PREMIO CIENTÍFICO “MARGARITA LORENZO”

Listado de Premiados

(2019) Beatriz Gómez Santos. Grupo Lipids and Liver del Departamento de Fisiología. Facultad de Medicina. Universidad del País Vasco.

• Osteopontin is required to avoid the aging-related non alcoholic fatty liver disease progression
    (ver nota de prensa)

(2018) Patricia Rada Llano. Instituto de Investigaciones Biomédicas “Alberto Sols” (IIBM) & CIBERDEM.

• Role of PKD1 in the control of liver endoplasmic reticulum stress and insulin signaling responses during non-alcoholic fatty liver disease progression
    (ver nota de prensa)

(2017) Elia Escasany Martínez. Departamento de Ciencias de la Salud. Bioquímica y Fisiología. Universidad Rey Juan Carlos. Madrid.

• TGFβ3 as a novel target in obesity and type 2 diabetes-associated kidney failure
    (ver nota de prensa)

(2016) María Rodríguez Pérez. Centro Regional de Investigaciones Biomédicas, UCLM; Área de Bioquímica, Facultad de Ciencias Ambientales y Bioquímica, Toledo.

• La disminución de la expresión de s-resistina en el hipotálamo mejora la respuesta central y periférica a la insulina en ratas Wistar.
    (ver nota de prensa)

(2015) Sabela Díaz-Castroverde. Departamento Bioquímica y Biología Molecular II. Facultad Farmacia. Universidad Complutense de Madrid

• Gene therapy with insulin receptor isoform A as an approach for the treatment of type 2 diabetes.
    (ver nota de prensa)

(2014) Patricia Corrales Cordón. Departamento de Ciencias de la Salud, Facultad de Medicina. Universidad Rey Juan Carlos. Madrid

• Initial age-associated metabolic alterations in different adipose tissue depots: effect of caloric restriction.
    (ver nota de prensa)

(2013) Rocío Vila Bedmar. Hospital Universitario Joan XXIII-IISPV – CIBERDEM, Tarragona

• Novel targets in type 2 diabetes: GRK2 depletion reverses an already established obese and insulin-resistant phenotype.

(2012) Águeda González-Rodríguez. Instituto de Investigaciones Biomédicas Alberto Sols, (CSIC-UAM)

• El tratamiento con resveratrol restaura las acciones periféricas de la insulina en los ratones deficientes en IRS2 de manera. independiente de SIRT1)

(2011) Sonia Fernández Veledo. Centro de Biología Molecular “Severo Ochoa” (CSIC-Universidad Autónoma de Madrid)

• Role of G protein-coupled receptor kinase 2 (GRK2) in insulin resistance and obesity.